Power Yoga




Pfft, vadå power yoga tänkte jag lite skeptiskt som så många andra som inte provat på yoga förr..
Provade ett 60 min pass här för ett par dagar sedan och till en början medan jag höll på tänkte jag att "det här var väl inte så farligt" tills samma ställning upprepades igen, och igen, och..  Jag vet någon som inte är så kaxig längre.. Haha kände mig helt och hållet mörbultad dagen efter i alla möjligt kroppsdelar jag knappt visste kunde kännas :P Men som men all träning så blir det ju lättare deto mer man upprepar. Så det är vad jag ska göra! 
Tror verkligen att jag har hittat rätt träningform för mig, man tränar men blir inte biffig (blir som en man när jag gymar) utan man blir mer smidig och får låånga muskler istället för korta och det är inte heller samma hets som att stå o flåsa på löpbandet utan man tar det i ett lugnt tempo och är faktiskt mer avslappnad och skön än hetsig och uppe i varv som det lätt kan bli annars. Efter passet är slut och man fått ligga o vila o mini-meditera lite så känns kroppen sådär härligt skön nästan som när man varit på spa om ni har varit det någongång, eller när man har fått en djupgående massage. REKOMMENDERAS!!!1

 
 


Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag är SUUUUUUUUPER stolt över dig gumman! Tänk att du också skulle gilla yoga! Jag började redan på 70-talet och blev då naturligtvis betraktad som helt knäpp.....

Bra gjort av dig och jag hoppas du fortsätter, det är en investering för kropp och själ!

2011-03-09 @ 14:47:51
Postat av: silvia

haha, vad duktig du är! ska nog köpa träningskort på friskis idag, måste börja träna!

2011-03-10 @ 10:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0