Du blir vad du äter




Nu är jag tillbaka i Stockholm och ska snart iväg o träna.
 Jag och mamma fick oss en liten reality-check igår när vi var hos mormor o fikade
(och när man är hos mormor o fikar så är att avstå från hennes kaffebröd= döden)
Råkade glimta på innehållsdeklarationen i såna här skumtoppar eller vad de kallas.

350 kcal / 100 gram!!!!!!

Brukar inte haka upp mig så mycket på det här med kalorier just men det är ändå en bra riktlinje och det finns en rätt enkel regel att hålla sig till om du inte vill gå upp i vikt: Energi-intaget ska matcha det du gör av med.
Dvs får du i dig mer energi än vad du förbrukar så kommer du att gå upp. 

Det betyder att ifall jag har ätit ett par kokostoppar (ENDAST på en dag, vilket är högst otroligt och ohälsosamt) Så behöver jag alltså gå på crosstrainern i MINST en halvtimme om jag inte vill gå upp i vikt.
 (Då jag brukar förbränna ca 600 kcal/timme om jag kör HÅRT)

..Därav.. Träning, nu!


Kommentarer
Postat av: Kalle anka

Fast faktum är väl egentligen att man bara ska ligga under dagsbehovet för att gå ner. En kille kan kränga i sig 2000 kalorier på en dag och går ändå ner i vikt, helt utan att träna. Förbränner personen däremot mer än vad den får i sig så är det inte hälsosamt, det går jävligt snabbt men det sliter också på kroppen...

2012-02-02 @ 23:46:24
Postat av: Corinne Högnefors

Och vad är skillnaden på det jag skrev o det du precis beskrev exakt? :)

2012-02-02 @ 23:51:24
URL: http://thecorinne.blogg.se/
Postat av: Kalle anka

"Energi-intaget ska matcha det du gör av med.

Dvs får du i dig mer energi än vad du förbrukar så kommer du att gå upp."

2012-02-03 @ 00:08:52
Postat av: Corinne

Jag omformulerade mig precis så att det skulle bli tydligare men förstår fortfarande inte var vi inte är överrens om? Hur kan du inte hålla med det påståendet? Visst finna det undantag o att killar o tjejer ser olika ut i ämnesomsättningen vet även jag men självklart måste jag utgå ifrån ett "Generellt sätt"

2012-02-03 @ 00:19:25
URL: http://thecorinne.blogg.se/
Postat av: S

tycker ändå du borde äta en macka ibland för att hålla balansen rätt om du tränar så mycket

2012-02-04 @ 10:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0