Omgivningen




Jag är så tråkig och tror att vem som helst kan bli vad fasen som helst.
Tror inte att det finns några gränser till vad man kan göra bara man omger sig själv med rätt personer och rätt verktyg för att lyckas med vad man vill göra. Sen löser resten sig självt, de här härliga personerna du har i ditt liv, kommer göra att du blir glad, positiv och du i din tur kommer att utstråla glädje som andra ser o villl ta del utav, inom såväl arbete, plugg och privat. Så se till att omge dig själv med vackra människor o ting, som får dig att må bra, för det är ju det vi alla vill, ATT MÅ BRA eller hur?
kort o gott: Bra saker skapar mer bra saker. Make sense?

Ett belysande exempel: Jag trivs med mitt jobb, mina arbetskollegor blir påverkade av det, vi delar ett skratt och gästerna som går förbi, ser det, och blir glada utav det. De i sin tur utstrålar glädje till de andra gästerna i parken och folk får en uppfattning om att gröna lund är ett härligt ställe där folk är glada och gröna lund får ett bra rykte. 
Det blir typ som en kedjereaktion. 

Eller: Någon som umgås med kriminella, blir oftast kriminell själv eller hamnar i någon typ utav trubbel på grund utav det.
Man byter till ett "bättre umgänge" och plötsligt finner du dig i en helt annan livssituation.
"Jag umgicks i fel kretsar, sedan bytte jag umgänge.." vet inte hur många gånger jag har hört det

 - Man assimilerar till sin omgivning


Kommentarer
Postat av: mamsen

Gumman,du är sååååå himla klok!

All lycka önskar jag dig!

Jag är ditt största "fan"

<3<3<3 mamsen

2011-08-19 @ 14:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0