Trött


Tydligen såhär amerikanerna ser på svenska(r) kockar haha.
(lätta upp stämningen)

Ibland blir jag så jäkla trött på det här landet.
 Visst Sverige är så bra hit o dit sägs det, men vad är det som är så himla bra egentligen?
 För det som var bra dvs fri  sjukvård, gratis skola, socialbidrag osv håller ju på o försvinna nu iomed regeringen.
 Det känns som att Sverige är helt påväg åt fel håll i utvecklingen. Vi håller ju på o bli som USA? Och USA vill bli mer som oss? Vad är det här, omvända världen?! Har alltid tyckt att Sverige har varit ett jäkla mes-land rent ut sagt. När det gäller allt egentligen. Allt ifrån jantelagen, till "lagom" och hur vi slickade röv under andra världskriget. Allt är bara tönteri, bara för att inte sticka ut ut mängden, vara neutrala och därmed säkra att vi inte får någon som helst skit från något håll. Falska är vad vi är, vågar inte säga vad vi tycker och tänker eller komma med något nytänk överhuvudtaget. Bara mesa med allting. Nej usch det är verkligen inte min stil. Om de är det här som Sverige står för så känner jag mig inte svensk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0