Min nya livsstil a la GI

                                    ..Började med en tripp ner till Coop då inköpen såg ut såhär:

*Bregott ekologiskt
*Jordnötssmör
*Fikon
Kalkon Rökt
Keso mini naturell
Lök röd
Sparris vit hel
Tonfisk i vatten
*Ägg 6p eko
Marabou Premiun dark 70%                                            
Majskolvar 2p                                                               
Mini creme fraiche 5%
Riskakor saltade
Riskakor sourcream&onion


* = Miljömärkta varor     


GI-metoden
bygger på sunt förnuft. Man ska äta långsamma kolhydrater, magert protein, nyttiga fetter samt mycket frukt och grönt. Man ska också tänka på att äta regelbundet och gärna motionera för att få bäst effekt.
Faktiskt så gör jag inte det här främst för att jag vill gå ner i vikt, utan mest för att jag har kommit på vad min kropp faktiskt mår bäst utav och varför inte då göra kroppen den tjänsten att ta hand om den, då den ju är det enda som faktiskt ska hänga med hela livet. 



Kommentarer
Postat av: Mamsen

Härligt gumman! Vad stolt jag är över dig och ditt kvitto med så mycket nyttigheter och KRAV-märkta varor! Väldigt,väldigt bra för dig och miljön!

Lycka till och hoppas du är nöjd med resultatet = friskare,hälsosammare liv och miljöengagemang!

Stor kram! Älskar dig! Mamsen

2010-09-26 @ 13:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0